Beste Leendert,
“Wat kunnen de mensen hier nou mee?”
Mensen kunnen hier niets mee. Ik weet zelf waardoorheen ik ben gegaan, en welke hoofdrol de liefde van Jezus gespeeld heeft om mij van deze misselijke gewoonte af te helpen (=ernstig verlangen vrouw te zijn, zoals zovelen hier). Je noemt dat “iets onduidelijks meegemaakt”.
Tja, als je God verwerpt, zul je dit nooit begrijpen.
Mensen zullen dit pas willen onderzoeken als ze zelf zover gezakt zijn, dat ze gaan nadenken.
“En dan over de machtige variatie in de natuur…. Ik kan ook een boek schrijven met een verhaal dat de Aarde gemaakt is door aliens en als bewijs hiervoor hoeven de mensen alleen maar te zien hoeveel schelpen er op het strand liggen en dat pi zo mooi gelijk is aan 3.1415926… en nog wat.”
Dit slaat echt als een tang op een varken. Maar ja, het laat slechts zien dat je net als de rest volkomen blind bent voor de werkelijkheid.
Ik moet weer denken aan het volgende stukje, u als bijbelkenner moet dat toch weten.
"Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen.`