in het zwart

• ronald

het heeft wel iets van onderdanigheid in da sacristie ben ook t.v en de misdienaars en acolieten worden door broeders aangekleed vooral als wy eerst een soort zwarte pyama aantrekken met zwarte sloffen dan moet je voor een broeder gaan staan en kryg je een witte styve boord om je nek met een hasdoek daarna kryg je een albe aan en voel je je echt acoliet

• petra

ben ook acoliet in het begin vond ik het best wel een mistieke ervaring met de jongens in de sacristie vooral toen wy een soort zwarte pyama aankregen met zwarte sloffen ik kreeg een onderdanig gevoel in dat zwart daar ging een witte halsdoek over en kregen we een albe dit is voor de acoliet de misdienaars krygen een toog eneen superplie erover

• odette

ben acoliet en onderdanige t.v in de sacristie in het nonnenklooster in aalst belgie krygen wy zwarte onderkleding aan het is net een pyama daar sta je dan met de misdienaars in het zwart dan kryg ik een strakke witte boord om met de misdienaar en een zwarte toog aan geeft best een opwinded gevoel

• Bat en Vamp

Hallo, nooit misdienaar geweest, maar ben altijd wel in het zwart gekleed.

Dit meer vanwege mijn interesse in de Gothic-scene.

Is er misschien een dame geïnteresseerd om mooi in het zwart en als een Gothic-girl mee te gaan naar zo'n party?

Als we gaan, gaan we wel naar Duitsland.

Groetjes

Bat en Vamp

• nick

ik ben ook misdienaar geweest en nu acoliet geworden in een andere parochie best spannend voor het eerst met omkleden in de kleedkamer ik kreeg hulp van de koster terwyl hy myn kleding pakte zag ik de acolieten hier een soort zwarte pyama aantrokken ik werd geholpen door een koster en moest ookmyn bovenkleding uit ook ik kreeg deze zwarte kleding aan vond het best opwindend toen ik ook nog zwarte sloffen aankreeg ook deed de koster een witte halsdoek by me om en trok hy een albe aan ik had een echt travo gevoel met aankleden hiermee

• RUTH

ik ben geen misdienaar maar ik loop wel graag in zwarte nachtkleding bij mij thuis vooral een satynen pyama met een zijde ochtendjas vind ik wel prettig zitten

• anette

sinds ik misdienette ben vind ik het best apart om tussen de jongens om te kleden en er hetzelfde uit te zien

• renee

als ik me moet omkleden tot acoliet en zwarte onderkling aankrijg van de koster zie ik hem geil naar me kijken daarna doet hij een strak wit boordje om m,n nek en trekt hij een zwarte toog bij me aan en de witte rok ik merk dat hij mij graag helpt met aankleden

• lizette

ik ben pas misdienette geworden vind het best apart om er hetzelfde uit te zien tussen jongens vooral als we een zwart hemd aankrijgen met een witte opstaande boord en daarna een rode of zwarte toog erover met zo,n wiite superplie ik vind het wel iets hebben om er zo tussen te staan

• petra

ben sinds kort acoliet geworden in een abdy omdat hier paters zijn voel ik me als t.v hiertussen thuis omdat ik vroeger misdienaar bent geweest heb ik me hier bij deze abdy aangemeld om acoliet te worden,omdat ik veel op een man lijk voelde ik me in de kapel erg opgelaten tussen de paters,ik ben met uitzondering hier de enigste vrouw,dat merk ik in de sacristie als de heren zwarte onderkleding aantrekken met mij erbij,een kleedhulp pakt dan voor ons zwarte onderkleding,schoenen en sokken,als we ons uitkleden voel ik me bekeken door de heren,vooral als ik die onderkleding aantrek,wat ik op een herenpyama vind lijken,even later komt een pater ons een witte boord omdoen dit zit heel strak om de nek,als ik in die soort pyama sta met die boord om krijg ik een geil gevoel tussen de heren,even later krijgen we zwarte togen aan en je ziet haast geen verschil als ik tussen de heren sta een koord word vastgemaakt om de middel en daarna word er een witte rok over aangetrokken ,vind dit er best geil uitzien met de andere misdienaars en acolieten met witte boorden en zwarte toog,de misdienaars krijgen een rode toog aan