Eigen borsten

• yessica_tv

Bofkont. Je vrouw is ermee accoord! De mijne reageert al zeer negatief bij TV-programma's over travestie. Blijven zoeken dan vindt je wel een adres voor hulp. Neem eens contact op met p.klene@lb.humanitas.nl

Petra Klene is seksuoloog maatschappelijk werker en begeleidt langdurig transgenders. Misschien is het wat. Succes en laat eens wat horen.

• catriona

hoi Yessica

Ik koop estrofem tabletten bij medicapharma.com en betaal via western union (bij de grotere postkantoren), werk perfect.

Een doosje van 28 tabletten van 2 mg kost iets meer dan 17 dollar.

Let wel op, het is en zijn hormonen.

groetjes Catriona

• Yessica_tv

Hallo Catriona,

Bedankt voor je antwoord. Kun je me misschien wat meer info mailen over Western Union? Hoe zit het met opgeven adres bij bestelling. Mijn woonadres kan ik niet geven. Heb de site van Medicapharma bezocht. Zo te zien aan de prijs bestel je de 2 mg tabs. Import in Nederland kan als ik het goed lees tot maximaal 5 verpakkingen. Hoop weer van je te horen. yessica_tv2000@hotmail.com

• Cynthia

Hoi Catriona

Wat een “hartsgeheimen” wisselen we uit he?

Vind ik trouwens heel erg belangrijk.

In wat ik lees herken ik heel erg veel. Ook ik heb die drang, maar wel nog tegelijk de angst voor het permanente van het resultaat.

Op termijn denk ik dat ik er ook wel mee ga beginnen; het lijkt gewoon niet tegen te houden.

Je schrijft dat je het op het strand zoveel mogelijk gewoon doet.

Maar (zeker met natte kleren o.i.d) moet het toch zichtbaar zijn?

En hoe doe je dat dan onder de douche?

Ik zit op een teamsport, maar denk niet dat ik nog gezamenlijk onder de douche durf als ze al te prominent aanwezig worden. Dat wordt dan in het vervolg thuis douchen.

Je wantrouwen over zalfjes deel ik niet helemaal. Als je de site lees van Transformation, dan lijkt het om hormonen te gaan, die meisjes in de puberteit gewoon vanzelf krijgen. En daar reageert je lichaam op, net zoals op de hormonen die jij slikt. Die hebben toch ook geen effect meer bij vrouwen, die van nature onvoldoende borstvorming hebben? Bij ons is het gewoon niet ontwikkeld omdat de prikkel ontbrak. En daar zouden die zalfjes evt. voor kunnen zorgen.

Tot zover de hormonen.

Maar in al deze discussies heb ik geen enkele keer het alternatief voor zelf-hechtende protheses gehoord. Heeft iemand daar misschien wel ervaring mee?

Heb jij dat vroeger ooit geprobeerd?

Liefs Cynthia

• Cynthia

Hoi Rona

Het enige wat ik weet over verkrijgbaarheid van hormonen is wat ik van Catriona heb gelezen, en wat je kunt vinden op de site van Transformation.

Maar die zijn wel prijzig!

Bijwerkingen van hormonen kun je overal lezen. Voor zover ik heb gelezen stopt de groei als je ermee ophoudt (al schijnt ook dat weer schadelijk te zijn).

Maar ik ben absoluut geen expert, alleen een verlangende buitenstaanster (tot nu toe tenminste).

Liefs Cynthia

• Catriona

Hoi Yessica

Voor Western Union kan je terecht bij de grotere postkantoren.

Op de site van Medicapharma staat een persoonsnaam vermeld, deze moet je opgeven bij het postkantoor. vooraf kan je al je bestelling bij Medicapharma plaatsen, zodat je ook je weet wat je betalen moet.

Je hoeft geen huisadres op te geven, zakelijk hebben wij postbusnummers en deze geef ik zelf ook op (voor mij gemakkelijker)

Na vermelding van je post-gegevens en de persoonsnaam en na het voldoen van je betaling (reken ca. 20 euro extra kosten t.o.v. je bestelling) krijg je van het postkantoor een formulier met een (ik dacht) 10 cijferig nummer. Dit nummer mail je door naar Medicapharme, zij kunnen dan het geld ophalen. Na circa 10 tot 14 dagen heb je je artikelen in huis.

Ik heb zelf de laatste keer 5 verpakkingen estrofem en 1 flesje provera besteld en in 1 levering ontvangen, dus meer dan vijf en geen enkel probleem.

groetjes, Catriona

• Catriona

Hoi Cynthia

Ik zit gelukkig niet op teamsport, sterker nig ik heb een hekel aan sport in het algemeen, dus bij mij is het volledig bloot gaan niet ter sprake en kan ik hierin geen ervringen delen.

Ik heb zelf wel eens een paar bh-inlegs van nearly-me uitgeprobeerd. Zij voelen goed aan, bewegen (bij het lopen en rennen ) natuurlijk en nemen de temperatuur van je huid aan.

Alleen …………… het is niet echt, je voelt geen prikkels wanneer je je borststreek of tepel aanraakt, hetgeen bij natuurlijke borsten wel het geval is. Evenals de warmte-koude reactie van je tepels, etc.

In begin kan je daar mee wel je figuur bepalen. Zo van hoe zie ik eruit met een bepaalde grootte van inleg. En ook, wanneer je klein begin kan je je omgeving langzaam op je veranderende uiterlijk laten reageren, zoals het lijkt wel of……..

enz Dan leer je namelijk met deze reactie om te gaan, terwijl er nog steeds de weg terug is.

Ben benieuwd of je dergelijke inlegs uitgeprobeerd heb, laat eens horen.

Liefs Catriona

• Cynthia

Hoi Catriona

Nee, inleg heb ik niet geprobeerd.

In het verleden heb ik borstprohtesen gekocht, maar deze blijven los zitten, ook met een goede BH aan. Ik heb wel medical adhesive geprobeerd om ze vast te plakken, zodat je evt. zelfs zonder BH zou kunnen. Was geen succes.

De prothese blijft niet zolang zitten (kan ook aan de preparatie van de huid hebben gelegen); hierbij moet je denken aan een paar uur. Dus zijn er voor mij nog een paar alternatieven over.

- Prothesen, die bedoeld zijn als zelfhechtend. maar het blijft behelpen

- Kleine borstjes kweken, en die door push-up beter laat uitkomen

- Echte borsten, met alle gevolgen van dien.

Ik ben er nog niet uit. Denk dat ik toch kies voor de weg van de voorzichtigheid, dus eerst op zoek ga naar zelfhechtende prothesen (terwijl ik tegelijk hoop dat er door climactol toch een begin van borstvorming is, al is het alleen maar om de meest natuurlijke plaats van de prothesen te bepalen).

Hoelang duurde het nu bij jou voordat hormonen een zichtbaar effect begonnen te krijgen? Want met hormoon-vervangers zal het natuurlijk zeker langer duren.

Liefs

Cynthia.

• Catriona

Hoi Cynthia

De hormoonwerking begon na ca drie maanden uiterlijk zichtbaar te worden. voor die tijd en begon het al met ‘harde schijven’ in de borsten, deze zijn na ca 5 maanden weggegaan.

Ik gebruik nu circa 10 maanden hormonen en heb een A-cup, welke nog steeds in ontwikkeling is.

Je alternatief van kleine borstjes met push-up werkt overigens niet. Pusch-up werkt pas bij B-cup.

Je hebt daarvoor siliconen, gel, water en water-olie gevulde bh's. elk met zijn voor en nadelen. Over het algemeen zijn deze bh's naar verhouding relatief zwaar. Bij de real-woman zie je het gebruik hiervan ook terug lopen.

De meest gebruikte zijn op dit monent die van After Eden (redelijk goedkoop) en Maidenform.

Maar denk er om, zij werken pas goed bij een B-cup of groter.

Hormoonvervangers heb ik 1 keer geprobeerd (estroglen) resultaatna vier maanden was 0,0. Ik wil je echter niet ontmoedigen wat Climactol ken ik niet.

Groetjes Catriona

• sandy

Hoi Rona,

Estrogeen pleisters werken net als alle hormoon preparaten en zijn ongeveer 4 x 6 cm. Buiten borstontwikkeling gebeurd er nog meer met je lichaam. Je vet verdeling wordt anders, bredere heupen, dunnere huid, afbouw spiermassa, rondere vormen en de kans dat je emotioneler wordt. Als je aan (kracht)sport doet, moet je wel rekening houden met krachtverlies. Het gebruik van hormonen wordt door ieder lichaam anders verwerkt, dus bovenstaande opsomming kan per stuk in meer of mindere mate met je gebeuren. Er zijn transsen die na 1 jaar hormonen al een mooie B-cup hebben, maar meestal duurt dat 2 a 3 jaar. Sommigen blijven steken op een A-cup na 3 jaar.

Ineens stoppen met hormonen is gevaarlijk en zal je af moeten bouwen. Je kan als je maat voldoende is langzaam tussenposes kunne nemen met het plakken.

groetjes, Sandy