Kunstenaar is op zoek naar travestieten in Zeeland voor foto- kunstproject

• rem

Beste,

Sinds afgelopen week (eerste week april) ben ik gestart met een nieuw kunstproject in Zeeland. Het is een onderzoek, zoektocht en verkiezing van en naar ‘Het Nieuwe Zeeuwse Meisje’.

Uitgangspunt is dat mensen een creatie, outfit of situatie bedenken en zich zelf door mij laten portretteren als Nieuw Zeeuws Meisje. Er worden rond de 20 mensen bezocht die geportretteerd worden. Hier uit volgt een top drie en uiteindelijk wordt de titel ‘Nieuw Zeeuws Meisje van het jaar’ uitgereikt.

Het project wordt gecoverd door de lokale media en in september vind een tentoonstelling plaats in Middelburg. Ik zoek in al de lagen van de bevolking en in diverse subculturen. Ik zou het interessant en verassend vinden om met mensen samen te werken en situaties te creëren die niet voor de hand liggen.

Via dit bericht wil ik een oproep plaatsen en tegelijkertijd informeren en onder de aandacht brengen bij mensen die met travestie in Zeeland bezig zijn.

Ik werk als professioneel beeldend kunstenaar en wil een mooi, nieuw, innovatief, creatief en interessant project neer zetten. Een portretten-serie en manifestatie vanuit een visie van de beeldende kunst.

Voel je aangesproken? Neem dan vrijblijvend contact met mij op. Ik kan het persbericht en aanvullende informatie toezenden.

Hartelijke groet,

Rem van den Bosch

www.beroemdinzeeland.nl

www.remvandenbosch.com

www.facebook.com/remvandenbosch

http://www.pzc.nl/algemeen/cultuur/10787574/Van-den-Bosch-zoekt-Nieuwe-Zeeuwse-Meisje.ece

• blondangelique

Hallo Rem,

Dit is een leuk initiatief om travestie en transgenderisme onder de aandacht te brengen op een positieve manier. Ik ben een echte Rotterdamse maar wil best een Zeeuws Meisje worden. Al is het maar voor een dag.

Met een beetje geluk werkt deze link http://www.myspace.com/blondangelique Dan heb je alvast een fotootje.

Je kan my vinden op msn hotmail; stricktlyme@hotmail.com

Groetjes,

Angelique