Erg leuk om te weten

• Monica

Heb een leuke datingsite gevonden www.travodating.nl zeker de moeite waard.

• Keira

Ja heel leuk!

Als je “vrouwen” zonder hoofd en mannen zonder foto, omdat ze een vriendin hebben, zich schamen, etc leuk vindt.

Wat is het toch een trieste toestand in dit land om aan een fatsoenlijke date te komen als serieuze TG.

Als ik in Amerika had gewoond was ik al getrouwd geweest…

• tv club de

keira is dat echt waar jo

• Nicole

Komt dat doortdat er in Nederland geen leuke mannen zijn, of kun je ze gewoon niet vinden?

• Keira

Omdat ik ze niet kan vinden lijkt het alsof ze er niet zijn.

• santos

Leuke mannen zat, maar niemand zit op zo'n gefrustreerd wijf als Keira te wachten. Analyseer nou zelf eens al je reacties op deze site. Daar wil toch niemand mee daten?

• Nicole

Kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt als de wereld alleen maar lijkt te bestaan uit viezeriken. Zoals hier en op vele andere sites.

• BF

Keira Schreef:

——————————————————-

> Als ik in Amerika had gewoond was ik al getrouwd

> geweest…

Nou Keira, dit is onder andere de uitkomst van een onderzoek in februari dit jaar door de National Transgender Discrimination Survey.

Transgenders in de Verenigde Staten ondervinden op grote schaal en op vele terreinen discriminatie, afwijzing en intolerantie – vooral als het gaat om onderwijs, gezondheidszorg, werk en huisvesting. Dat leidt in veel gevallen tot dak- en werkloosheid, armoede en een slechte gezondheid.

- transgenders leven vier keer zo vaak als de gemiddelde Amerikaan in extreme armoede – met een inkomen van minder dan € 10.000 per jaar;

- transgenders zijn twee keer zo vaak werkloos in vergelijking met de rest van de bevolking. De helft van de respondenten meldt op het werk lastig te worden gevallen en andere vormen van mishandeling en een kwart zegt ontslagen te zijn vanwege de genderidentiteit;

- alle respondenten melden discriminatie, maar is vooral hoog onder Afro-Amerikanen;

- huisvesting is voor vrijwel alle respondenten een groot probleem – 19 procent meldt geweigerd te worden voor een huis of appartment en 11 procent meldt uit de woning te worden gezet vanwege de genderidentiteit. Een vijfde van de respondenten is dakloos vanwege de genderidentiteit;

- maar liefst 41 procent van de respondenten meldt een poging tot zelfmoord te hebben gedaan – in vergelijking: voor de rest van de bevolking is dit 1,6 procent;

- discriminatie in de gezondheidszorg en een slechte gezondheid worden veelvuldig door de respondenten gemeld – 19 procent meldt geweigerd te worden vanwege vooroordelen over transgenders. Hiv-besmetting komt onder de respondenten vier keer zo vaak voor dan gemiddeld onder de bevolking;

- mishandeling door de politie wordt door 22 procent van de respondenten gemeld en meer dan de helft van de respondenten durft de politie geen hulp te vragen;

- ondanks hun vaak benarde leefsituatie tonen transgenders doorzettingsvermogen: meer dan 78 procent van de respondenten zegt zich meer op het gemak te voelen op het werk en ook een betere werkprestatie te kunnen leveren na de transitie, dit ondanks de slechte behandeling op het werk.

‘Het lezen van de resultaten van dit onderzoek breekt je hart – elk cijfer, elk feit staat voor de pijn en de ellende van echte mensen, elke dag weer’, zegt directeur Said Mara Keisling van NCTE. ‘Dit onderzoek doet een beroep op het geweten van elke Amerikaan die gelooft dat ieder mens recht heeft op een eerlijke kans op het werk, een dak boven je hoofd en de steun van je familie. Gelijkheid is het ideaal waar Amerikanen in geloven en voor gevochten hebben – en dat moet hier waar worden gemaakt’.

‘Door de discriminatie die transgenders in Amerika ondervinden zichtbaar te maken, daagt dit onderzoek ons allemaal uit’, zegt directeur Said Rea Carey van de Task Force. ‘Niemand zou werkloos moeten zijn, in armoede moeten leven of een slechte gezondheid moeten hebben vanwege niets anders dan je genderidentiteit of expressie. De omvang van het probleem is nu duidelijk – nu moeten we de handen ineen slaan om het op te lossen’.