bruidsjurken

• danielle_72

hallo lieve mensen,

ik ben een liefhebber van bruidsjurken,ik vind het schitterend om mensen te zien die een bruidsjurk aan hebben.

ik kijk veel op internet naar foto's/filmpjes van bruiden en travestieten/crossdressers in trouwjurken.

stiekem hoop ik ook eens de bruid te zijn.

ik kijk regelmatig op marktplaats naar trouwjurken,als ik er een gevonden heb die prachtig is en ook nog mijn maat is stuur ik die mevrouw een mail.

maar omdat dit vrij dure jurken zijn en de jurk goed passend moet zijn bij de bruid,krijg je altijd te horen: wanneer kom je langs? wanneer kun je komen passen?

dit is het grote probleem,hoe kun je een bruidsjurk aanschaffen,liefst compleet met lingerie en accessoires,schoenen, zonder dat ze erachter komen dat je een travestiet/crossdresser bent.

dan zit je ook nog met het versturen,het is een normale zaak wanneer je iets prijzig koopt via internet dat je het gaat ophalen dan blindelings je geld opsturen en wachten tot er misschien iets afgeleverd wordt.

ik wil een bruid zijn.

ik kijk hier naar uit en droom er iedere nacht van.

graag zou ik van jullie weten of jullie hier ervaring mee hebben?,hoe hebben jullie dit opgelost? ik ben niet iemand die een bruidswinkel binnen stapt om een complete bruids uitrusting te kopen.

ik heb het ook al op een ander forum geprobeert,ik had hier weinig reacties opgekregen en hoop hier meer te krijgen.

ik had vroeger een filmpje van 6pack en dit heette :“steven wil een bruidsjurk”

dit is een filmpje dat steven een bruidswinkel binnen gaat en verschillende jurken past,hellaas ben ik dit filmpje kwijt.

als ik nu op zoek op het internet en wanneer ik het wil openen komt er alleen reclame.

kennen jullie dit filmpje? heeft iemand dit vroeger gedownload? ik zou het graag willen zien.

ik hoop op vele reacties met advies en ervaringen van anderen,foto's zijn ook altijd welkom.

groetjes van iemand die hopelijk een bruid kan zijn in de toekomst,

danielle

• Bianca Rosen

Lieve Danielle,

Ik weet niet wat je maten zijn maar ik heb een trouwjurk, die ik een keer op het Waterlooplein heb gekocht. Ik vond (ik vind het nog) het een spannend idee om een keer in een trouwjurk door iemand genaaid te worden maar het is in al die jaren dat ik het ding heb nooit gebeurd. Als je hem past mag je hem hebben.

Ik woon in Amsterdam. Kan niet te vaak ontvangen, maar als je me een mailtje stuurt kunnen we proberen tot een afspraak te komen. Je kan de jurk uiteraard zonder je ongemakkelijk te voelen bij mij passen.

Als je er vreselijk lekker in uit ziet zal ik je zker vragen of je met me wil vrijen en als je ja zegt en graag met zusjes vrijt zou ik me mooi maken voor je, maar dat is absoluut geen voorwaarde. Dus mail me naar b-rosen@live.nl en het lukt vast om in het nieuwe jaar een afspraak te maken.

Groetjes, Bianca.

• chantalle

hallo

geef je maat maar op

ik heb een paar jurken te koop

gr chantal

• danielle_72

hallo chantalle,

ik denk dat ik maat 44 heb maar weet het niet helemaal zeker.

ik ben wel erg lang.

kun je niet even een paar foto's per e-mail naar me toe sturen.

groetjes danielle

• chantalle

hallo

eerste week van januari mail ik weer

ik ga nu een paar weken weg

gr chantal

• maaike

Hoi Danielle,

Ik zelf thuis eerst gemeten en alles goed nagekeken aan de hand van maten tabellen.

Ik ben er achter dat ik nu dus maat 44 heb.

Ik koop veel via internetwinkels en marktplaats. Ik heb alleen maar satijnen kleding

En soms komt het dan thuis en is het toch geen maat 44 maar kleinder.

Voor mij blijft dat toch altijd een gok zoiets.

Maar ik ben nog een beginneling.

Groetjes Maaike

• danielle_72

hallo Maaike,

bedankt voor je reactie,ik vind het van andere ook leuk te horen.

In de maten zit wel verschil,ik kom in de meeste gevallen ook op maat 44 uit.

Hoe doe je het met het aanschaffen van een bruidsjurk via marktplaats?

hoe ga je de mensen benaderen? hou je de mensen voor de gek of zeg je gewoon dat je een man bent?

ik ben benieuwd naar je ervaringen.

groetjes danielle

• chantalle

hallo danielle

geef een email adres dan stuur ik je fotos van de jurken

gr chantalle

• maaike

Hallo Danielle,

Nou jah mensen voor de gek houden zo zou ik het niet willen noemen.

Maar als ik een satijnen jurk (het zijn niet bepaald trouwjurken bij mij)

Maar ik heb wel veel satijnen jurken.

Dus als ik iets moois zie dan mail ik ze gewoon en zet er gewoon onder maaike.

En ik laat het gewoon opsturen.

Groetjes Maaike

• Gabriella

Hoi Daniëlle

Ik snap je gène maar probeer er overheen te stappen. Er zijn veel vrouwen die het niet zo erg vinden dat een man kleding van ze koopt.

Ik heb ook een tijdje alsof gedaan maar op een gegeven moment vond ik dat ik gewoon moest vragen.

“Wil je die jurk wel aan een man verkopen die hem gaat dragen? en ik zou hem graag eerst willen passen” .

Verrassend genoeg heb ik heel wat mensen gevonden die daar geen enkel probleem mee hadden.

Ik heb al een aantal keren leuke kleding gekocht en gewoon bij de verkoopster thuis gepast. (nu puilt m'n kast haast uit)

Een keer deed de echtgenoot de deur open waarna hij zijn vrouw riep dat er een klant was ( even doorbijten dus in zo'n confrontatie)

M'n lingerie koop ik tegenwoordig gewoon in een lingeriezaak waar ik het ook kan passen.

Ik weet niet waar je woont maar in Groningen is een tweedehands kledingzaak waar je écht héél goed terecht kunt.

Ik heb ze ooit gebeld met de vraag of ik daar dameskleding kon passen. En ja hoor. geen probleem, zeer goede en fijne hulp.

Ik ben er al een aantal keren geweest nu. Men helpt je daar bij het uitzoeken, houdt de kleding even onder je gezicht, zegt “je zou dit eens kunnen proberen”.

En als je in de kleedkamer staat de vraag: Lukt het of zal ik even kijken of het goed zit als u daar tenminste geen bezwaar tegen hebt. En dan volgt als het goed zit ook nog het commentaar: “Deze jurk staat u oprecht erg mooi”. (Was een galajurk die ik graag draag.)

Zij verkopen ook bruidsjurken.

Zelf heb ik een bruidsjurk een keer van Marktplaats gekocht en gewoon eerlijk verteld hoe het zat.

Via de post kwam de jurk binnen maar hij zat tóch ietsje te strak.

Het is een feest om ene bruidsjurk aan te trekken, de sluier met tiara op je hoofd te zetten, je witte pumps aan te doen en de sieraden om te doen.

Toen ik dat voor het eerst deed was dat een heel gelukkig moment voor mij.

Toch heb ik me voorgenomen binnenkort eens naar een echte bruidswinkel te gaan.

Ik heb er ontzettend veel zin in om het hele proces van uitzoeken, passen en vermaken mee te maken met op de koop toe een bruidsjurk die gegoten zit.

Dat mag voor mij best wel wat kosten en er is keus genoeg tegenwoordig.

Voel je niet te zeer belemmerd, vragen staat toch vrij?

En geloof me. Als mensen iets kunnen verkopen waar ze geld aan verdienen dan zetten ze hun vooroordelen vaak toch wel even opzij om vervolgens tot de ontdekking te komen dat het allemaal zo erg niet is.

Openheid en eerlijkheid zijn bevrijdend en je moet stapje voor stapje die nieuwe werkelijkheid te zien veroveren.

Veel succes en geluk…toekomstig bruidje….!

Groetjes

Gabriella