Ik heb iemans nodig

• Sophie

Hoi ik ben tv van 25 jaar, ik heb op een bepaald moment in leven moeten kiezen om door te gaan als tv of echt een gezinnentje stichten met een vrouwtje en zo. Ik koos voor dat tweede maar mijn vrouw heeft me laten zitten. Nu weet ik zeker wat ik wil travestiet zijn en liefst nog transsexueel. Die gedachte spoken al in mijn hoofd sinds ik puber begon te worden (12 jaar). Ook al vroeger had ik soortgelijke interesses maar toen wist ik zelf nog niet. Ik heb hierover nog met niemand gepraat en heb daar nu wel veel nood aan. Ook heb ik mij nog nooit publiek laten zien als tv. Links naar interessante forums en websites zijn ook altijd welkom. sophietv@live.be

Veel xxxjes

Sophie

• Joan

Hallo Sophie,

Om te beginnen: je wilt transseksueel worden maar je bent transseksueel of je bent het niet. Het is echter aan te raden om hiervoor kontakt op te nemen met een psychiater/psycholoog van de Genderstichting. Deze mensen kunnen je helpen om te ontdekken waar jouw plaats is op de “Genderschaal”.

Ik woon helaas te ver weg voor je maar ik ben ervan overtuigd da er genoeg mensen zijn die je willen helpen maar neem er vooral de tijd voor.

Neem geen overhaaste beslissingen want iedere beslissing heeft de nodige konsekwenties. Als je vragen hebt, mail mij dan gerust. Je mag alles vragen!!

groetjes en sterkte, JoanSophie schreef:

>

> Hoi ik ben tv van 25 jaar, ik heb op een bepaald moment in

> leven moeten kiezen om door te gaan als tv of echt een

> gezinnentje stichten met een vrouwtje en zo. Ik koos voor dat

> tweede maar mijn vrouw heeft me laten zitten. Nu weet ik

> zeker wat ik wil travestiet zijn en liefst nog transsexueel.

> Die gedachte spoken al in mijn hoofd sinds ik puber begon te

> worden (12 jaar). Ook al vroeger had ik soortgelijke

> interesses maar toen wist ik zelf nog niet. Ik heb hierover

> nog met niemand gepraat en heb daar nu wel veel nood aan. Ook

> heb ik mij nog nooit publiek laten zien als tv. Links naar

> interessante forums en websites zijn ook altijd welkom.

> sophietv@live.be

>

> Veel xxxjes

> Sophie

• Chey

Joan,

Wanneer het je gaat om je aangetrokken voelen om een avondje voor dame te lopen dan ben je een travestiet danwel een crossdresser, wanneer je voelt dat je je meer indentificeert met het andere geslacht dan ben je misschien eerder een vrouw en is het adviesabel om gender therapie te gaan volgen. Het liefst zo snel mogenlijk. Natuurlijk hoeft het niet precies 1 van de 2 opties te zijn. Het kan zo zijn dat het er tussenin zit. En het kan ook zo zijn dat je de ene dag meer behoefte aan sex hebt dan de andere. Hierdoor kan het zo zijn dat je soms van de dagen meer “punten” hebt gescoord voor crossdresser, sexdrive is groot, je voelt je opgewonden door ondergoed. Andere dagen kan het zo zijn dat je meer behoefte hebt aan emotionele bevrediging, gezellig knus op de bank hangen, geaccepteerd worden om wie je bent. Dit speelt allemaal mee, onderbewust in je hooft, dit soort dingen gebeuren. Das okay! Eigenlijk, beter gezegt zelfs, het is natuurlijk. Je voelt emoties en neemt ze waar, das allemaal okay.

Het beste wat je kan doen, dat zal je gendertherapeut, in welke vorm dan ook, gaan vertellen is om alles op een rijtje te zetten. Wat zijn mijn tegens, wat zijn mijn voors. De enige die je beslissing namelijk kan nemen ben jij. Wanneer jij schrijft dat dit al door je hooft heen spookt sinds dat je klein bent dan denk ik dat je onderdrukt hebt, om welke reden dan ook. Nu is op welke manier dan ook die reden weggevallen. Acceptatie van voorgaande onderdrukten volgt! PS Wanneer je dat niet gelooft ga maar kijken bij sociale minderheden, misschien passender vrouwen rechten ;)

Wanneer je gender therapie doorlopen hebt, heb je nog steeds dagen dat je uitdagender / sexier ondergoed aan wilt doen, en andere dagen dat je met je slobberbroek op de bank wilt hangen. Ook transsexuelen zijn niet 24 uur per dag geil, is ook niet belangrijk… Wat wel belangrijk is is dat je je eerste stap hebt gezet in onderkenning van je probleem. Zeker omdat het je toch bezig houd. Je bent zeker niet de enigste, en al helemaal niet de eerste. Misschien dat je het beste met een gender therapist hierover moet praten. Onthoud, van de gendertherapeut tot aan de arts, iedereen heeft een vertrouwensplicht.

Er zijn ook een heleboel sites op internet te vinden hierover, je kan het beste googlen dus… ;)

Mocht je ergens over willen praten, dan kan je me mailen, kwam hier toevallig langs..

Vriendelijke groet,

Cheyene