borsten

• Michelle

Hi girls,

Sinds lange tijd heb ik een behoefte aan eigen borsten. Nu heb ik dit prikbord nog eens doorgelezen en daar staan aardig wat ervaringen op van gebruikers van allerlei middeltjes, bijvoorbeeld Climactol e.d., maar ook van hormonen.

Omdat ik nog niet meteen met hormonen wil beginnen ben ik sinds kort gestart met Climactol. Ik zou graag weten of er andere girls zijn die daar wat meer ervaringen mee hebben op de langere termijn.

Ik slik nu 3 keer per dag 2 tabletten, neemt iemand misschien een hogere dosering en zo ja merk je dan hier iets van.

Hebben jullie ook misschien ervaringen met andere middeltjes, Erdic of Bust-Booster.

Graag zou ik ook wat ervaringen meekrijgen van girls die toch aan de hormonen zijn gegaan.

Ervaringen zoals hoe lang het duurt, wat zijn de bijwerkingen en wat kost het.

Hopelijk willen jullie met mij wat ervaringen delen, ik heb er al lange tijd niets over gelezen.

Wacht met spanning op jullie berichtjes.

Groetjes, Michelle

• Isabelle

Hi Michelle,

Ik ben een jaartje of twee bezig met Climactol enkele andere isoflavonenmiddeltjes (zie eerdere posts hier), en ik “groei” langzaam maar zeker door. Alles waar op staat dat het tegen menopauze-klachten helpt, kan bruikbaar zijn. Sinds de “1 miljoen vrouwen studie” een paar maanden terug uitwees dat hormonen een borstkankerrisico inhouden, is er een explosieve groei van het aanbod van plantaardige alternatieven.

Het kan goedkoper dan de middeltjes waarvoor heftig geadverteerd wordt. Capsules met gevriesdroogde hop vond ik laatst bij de erica, voor 6-7 euro per potje. Ze staan in het nieuwe rek “fyto-therapie”. Hop zou het snelste gaan wat borsten betreft, maar ik slik liever iso-flavonen van verschillende plantaardige bronnen door elkaar. Ze doen namelijk allemaal net even wat anders, zoals bijvoorbeeld cimifuga racemosa (black cohosh) voor je haar, agnus castus tegen opvliegers en prikkelbaarheid, dong quai (angelica polymorpha, var. sinensis) tegen neerslachtigheid en voor borstgroei, enz. Ga even op zoek met je zoekmachine of in pubmed, en je vindt alles wat je nodig hebt.

Naast phyto-estrogenen zijn er ook phyto-progestines. Die heb je nodig omdat borsten alleen (zonder billen en met een bierbuik) niet volstaan voor een overtuigend vrouwelijke lichaamsvorm (laat staan skeletbouw, maar dat kan je voorlopig wel vergeten). Zeer onverdachte plantjes zoals tijm en oregano bevatten phyto-progestines. Rode klaver (o.a. in Promensil) bevat phyto-estrogenen én phyto-progestines. Laatst zag ik in een Duitstalige tekst dat teveel “Lakritz”-wortel testosteron onderdrukt. Weet iemand wat dat is? Het kan geen kwaad om je er even in te verdiepen: er wordt enorm veel onderzoek gedaan op dit gebied tegenwoordig.

Echt goedkoop is het niet: over de jaren gerekend zijn siliconen-implantaten niet duurder. Daarin kan je ook precies de vorm kiezen die je mooi vindt, maar je houdt mannentepeltjes, en operaties en siliconen brengen weer eigen risico's met zich mee.

Maar geloof me, het voelt heerlijk om “ze” te hebben,

Isabelle

• PP

Hi Isabelle,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik ben nu ongeveer 1 maand bezig met Climactol. Daarvan neem ik 4 keer per dag 2 tabletjes.

Wat me is opgevallen is dat mijn nagels nu erg hard worden.

Ook heb ik het gevoel dat mijn borstjes al iets zijn gegroeid.

Volgens mij kan dat niet na zo'n korte tijd, maar ja het gevoel is er wel.

Ik had van mezelf al een klein beetje borsten maar ik heb het gevoel dat ze al een beetje aan het groeien zijn.

Ook mijn kleine tepeltjes zijn regelmatig lekker hard.

Sinds vorige week heb ik bij de Tuinen nog een extra potje Isoflavonen tabletten gekocht.

Deze neem ik nu op dagbasis ook erbij.

Kan je trouwens ook teveel innemen en is dit dan schadelijk of niet?

Kan je mij vertellen hoe lang het bij jou heeft geduurd voordat er echt sprake was van een borst(je).

Voor mijn gevoel ga ik al langzaam richting AA-cupje.

Wat is jouw cupmaat op dit moment en hoe lang heeft het ongeveer geduurd?

Zijn in de loop van tijd ook jouw tepels groter geworden en hoe is het gevoel geworden in je tepels?

Je ziet ik heb nog een paar vragen aan je, maar ik hoop dat je dat niet erg vindt.

Alvast weer bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Michelle

• Isabelle

Hoi Michelle,

Zeker is dat bij 50-60 mg per dag, dat is wat in grote delen van Azië iedereen via voeding binnenkrijgt, het risico op borstkanker lager is dan hier in Europa. Het is wel mogelijk dat je daarvoor naast iso-flavonen ook veel vis moet eten; die twee effecten zijn statistisch moeilijk te scheiden. Bij teveel iso-flavonen wordt gevreesd voor een hoger risico, maar er is veel discussie over hoeveel je precies moet innemen om voorbij die grens te gaan. Voor mijzelf houd ik aan: 150-200 mg per dag; niet meer.

Na drie weken krijg je al dikkere tepels, die vaker “staan”. Na een jaar was bij mij het verschil tussen onder- en bovenwijdte 10 cm, dat is een AA. Rond dezelfde tijd tekende zich duidelijk een vrouwelijke vorm af, met een ronde onderkant. Nu, na twee jaar, wordt vooral de tepelhof rond en groter, en zit ik rond de 11 cm, nog net geen A dus, want daarvoor is 12 cm nodig.

Succes,

Isabelle

• Michelle

Hoi Michelle,

Weer bedankt voor je reactie.

Ik slik nu sinds half oktober per dag de volgende tabletjes.

Climactol slik ik 4 keer per dag 2 tabletjes.

Ik heb geen idee hoeveel Isoflavonen hier nu precies per tabletje in zitten, kan er niet veel van vinden op internet.

Sinds 2 weken ben ik ook gestart met Breast-Gro.

Dit schijnt een nieuw produkt te zijn met hop en ook een gedeelte Isoflavonen.

Ze hebben een website, mocht je willen kijken, www.breastgro.nl

Ze beloven niet alleen borstgroei maar ook stevigheid, en ik wil natuurlijk wel stevige borstjes hebben.

Ik weet niet of het helpt, ga het voorlopig 2 maandjes proberen.

Ook sinds 2 weken slik ik nog extra Isoflavonen van Solgar.

Ook deze hebben een website, www.solgar.nl

Is van oorsrpong een Amerikaans produkt en zijn geconcentreerde tabletten.

Per tablet ongeveer een kleine 40 mg Isoflavonen.

Ik slik daar 3 van per dag.

Vanaf het begin ben ik nu ongeveer ruim een maandje pas bezig.

Ik ben ervan overtuigd dat ze al wat gegroeid zijn.

Wat ik ook regelmatig heb zijn harde tepeltjes en ze zijn zeer gevoelig.

In een vorige reactie schreef ik al dat ik van mezelf al een beetje borstontwikkeling had.

Vanochtend heb ik nog opgemeten en mijn maaten zijn 100/108, dus al een verschil van 8 cm.

Ben dus benieuwd waar dit naartoe gaat, ook hoe jouw vorderingen en ervaringen zijn op de langere termijn.

Hou je me op de hoogte, alvast bedankt.

Groetjes, Michelle

• Erica

Hoi Michelle,

heb de breast-gro ook besteld.

Dank je voor de tip en hou me op de hoogte hoe het bij jou gaat via de email.

dan hou ik jou ook op de hoogte op dit moment heb ik al een verschil van

5 cm tussen onder de borsten en over de borsten gemeten.

Als de pillen binnen zijn start ik er gelijk mee.

Groetjes Erica