Hoi Dominiek,
Herkennen ja, maar begrijpen, nee, niet echt. Ik voel het wel aan, als ik met een vrouw praat die het ook heeft. Ik ga al een paar jaar wekelijks dat stad in, in trav'. We zijn met z'n tweeën, en op vrouwenfeesten, lipstick clubs en zo, gaan de meesten ervan uit dat we een soort lesbisch stel zijn.
Gewoonlijk is dat vraag 1. Als we daarop ‘nee’ geantwoord hebben, begint vaak een spannend spel. Een gesprek waarin we urenlang om elkaar heen sluipen, is niet ongewoon. Het begint met een hele serie doelgerichte vragen om uitleg: vrouwen hebben niet allemaal veel ervaring met travestie. Daarna stijgt de spanning. Het gaat inderdaad niet om sex, wel om erotiek. Als je ze na maanden terug ziet, bouwt die spanning weer snel op. Er gaan nogal wat sigaretten en drankjes doorheen, en je ziet ze steeds twijfelen over wat ze ons wel en niet gaan vertellen.
Net zoals jij, zoeken ze die spanning op, en begrijpen ze niet waar het vandaan komt. Soms gaan ze het ontleden. Mannen met oogschaduw? Met borsten? Mannen die het met elkaar doen? Of juist niet? Misschien een of andere fetish: pruik, nagels, leer, schoenen, strakke broeken, schoolgirl, make-up, enzovoorts, allemaal tegelijk, terwijl een hetero vrouw, die van fetish houdt, in de “echte” scene alleen maar zwaarlijvige, oudere mannen in saaie, zwarte rubberen catsuits tegenkomt?
De conclusie is altijd dat het niet in een of ander detail zit. Het is meer een ongrijpbare tinteling, die wel makkelijk vast te houden is, maar niet te duiden. Mijn vriendin (onder de make-up dus eigenlijk kroegmaat) heeft er veel ervaring mee, en kan altijd precies die paar woorden zeggen, waarmee ze een vrouw steeds weer dat heuveltje opduwt. Die vrouwen kunnen het ook op anderen overbrengen. Die wennen eraan als een eend aan water, en als we eens een weekend ergens anders waren, merken we achteraf, dat we wel gemist worden. Niet omdat wij het feest maken of zo, maar wij zijn meer een onderdeel van een decadent, erotisch sfeertje dat er hangt.
Wat je liefste betreft, heb ik goed nieuws. Wat iemand anders in deze thread al schreef: 90% van de mannen weerstaat uiteindelijk niet aan de verleiding van zachte, soepele, sexy kleding, geraffineerde lingerie, en hoge hakken. Ze hebben alleen heel wat te leren, en ook hun creativiteit moet groeien. Lees www.reneereyes.com, en misschien is www.forced-feminization.net ook wat voor je. Een goede tip van Renee Reyes: het plakboek. Als jij of hij een paar weken plaatjes uitknipt van vrouwen die hij leuk vindt, zie je al snel dat dat steeds dezelfde vrouw is. Het gemeenschappelijke in al die plaatjes, dat is zijn vrouwelijke kant.
En die komt er ook uit, met tijd en aandacht,
Isabelle