Lieve Femke,
Nog even geduld. Ik heb hier in januari een ballonnetje opgelaten over Climactol. Ik meet nu 103 cm bovenwijdte bij 94 cm onderwijdte, en een jaar geleden kon je mijn ribben door mijn tepels heen zien.
Liefs,
Isabelle
Petra,
Het effect is blijvend.
Het heet Climactol, wordt geproduceerd door Avaris, en is te koop bij Erica kruiderijen:
Amsterdam, onder de westtunnel van het Centraal station
Ook in:
Amersfoort, Arnhemsestraat 29
Arnhem, Centraal station
Den Bosch, Hinthamerstraat 32
Dordrecht, Voorstraat 253
Gouda, Markt 11
Maastricht, Nieuwstraat 7
Nijmegen, Molenstraat 102
Tilburg, Oude markt 5
Zutphen, Beukerstraat 63
Utrecht, Gildenkwartier 31 Hoog Catharijne
Driemaal daags twee tabletten.
100 tabletten voor 7.69 euro.
Hoeveel één tablet bevat is niet duidelijk.
Als “samenstelling” staat op het potje:
Sepia, Gelsemium,
Agnus Castus (Monnikspeper), Herba Alchemilla vulgaris (Vrouwenmantel),
Paeonia officinalis (Pioenroos).
Op een rek bij de ingang van de winkel kan je een soort bijsluiter pakken.
Agnus Castus zou de hypofyse stimuleren,
vrouwenmantel zou een gunstig effect hebben op een verstoorde menstruatiecyclus,
en pioenroos helpt “tegen nerveuze aandoeningen en ter versterking van de baarmoeder”.
Wat sepia en gelsemium doen staat er niet bij.
Ik heb dat toen in de wetenschappelijke literatuur opgezocht. Niets over gelsemium.
En sepia is een visje, een soort inktvis uit de Middellandse zee.
Het leeft in kleine groepjes, en verandert bij de minste aanleiding van geslacht.
Als het mannetje overlijdt, wordt het meest dominante vrouwtje in een paar dagen een mannetje.
De visjes zijn begin jaren negentig een tijdje heel populair geweest als proefdier.
Toen maakte men zich zorgen over stoffen in het milieu die de zaadkwaliteit zouden aantasten.
Dat was loos alarm, maar aan het einde van het onderzoek groeide de belangstelling voor het visje zelf.
Zou de hormoonhuishouding van dat visje nuttig gemaakt kunnen worden voor medicijnen?
Verder nooit meer wat van gehoord, maar nu zit het dus in Climactol.
Aan Agnus Castus is ook veel onderzoek gedaan. Het actieve bestanddeel hecht zich net als iso-flavonen aan
hormoonreceptoren. Vooral in de hersenen, in de hypofyse, zou het regulerend werken,
en bijvoorbeeld net zo goed helpen tegen overdreven effecten van oestrogenen (PMS),
als tegen tekorten (menopauze).
Succes!
Isabelle
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?