Eigen borsten

• Cynthia

Met veel belangstelling volg ik de discussies over Climactol, de pil etc. om zelf borsten te kweken als man. Nu stel ik mij daar niet al teveel van voor.

Zelf ben ik begonnen met Climactol, maar vooral om gevoel te krijgen in mijn “borsten” en niet vanwege het formaat.

Nu wil ik graag twee dingen weten :

1 - zijn er mensen die langdurige ervaring hebben met dergelijke preparaten en wat kun je er reeel van verwachten ?

2 - als je als vrouw bent, en je eigen borsten zijn afwezig of te klein, wat zijn dan de meest reele borstprothesen. Ik wil graag advies over prothesen, die ik simpel kan vastplakken (attachable) maar die er ook redelijk eenvoudig weer af kunnen zonder al teveel sporen na te laten.

Wie reageert.

• Cynthia

Michelle vroeg in haar laatste bijdrage iets over alternatieven

Ik heb het vorige weten te ontdekken (helaas allemaal plantaardig|)

http://www.liberty.nl/products.php?book=N

Speciaal voor vrouwen : Estrogen pleisters of tabletten

http://www.vitatheek.nl/nl/dept_99.html

Menopauze formule

http://www.healthshop.nl/cgi-bin/store/agora.cgi

Kuur voor Borstvergroting en Versteviging: 3 maanden Pueraria:

Wie heeft hier ervaring mee?

En wie weet hoe je illegaal aan Diane35 kunt komen?

Liefs Cynthia

• Catriona

Ik gebruik nu circa 7 maanden estrofem 2mg tabletten en heb daarmee een borsten gekregen van A-cup grootte

Ik gebruik dagelijks 1 tablet vlak voor het slapen gaan.

Let op het is en zijn hormonen en het resultaat is definitief.

De tabletten bestel ik bij medicapharma.com in Thailand en betaal contant via Western Union (kan op de meeste grote postkantoren.

Groetjes Catriona

• Cynthia

Hoi Catriona

Hoe gevoelig zijn je borsten nu?

Anders dan voorheen?

En heb je een bh nodig of kun je nog zonder?

En ik weet niet of je full-time om bent, maar hoe ga je er anders in het dagelijks leven mee om? Krijg je veel reacties?

En estrofen bevat Oestrogeen; is borstgroei de enige werking van de tabletten of ervaar je nog meer veranderingen?

Graag je reacties

Lieffs, Cynthia

• Catriona

Hoi Cynthia

Goh meid wat een vragen!

Allereerst voor wat betreft mijn borsten.

Ik heb geen sensueel gevoel als ik ze aanraak, wel heb ik een paar maal per dag een tintelend gevoel en krijg dan de indruk dat zij aan het werk zijn (ontwikkelen). In het begin had ik een paar harde schijven in mijn borst, wat vooral bij het wassen en slapen nogal hinderlijk was.

Doch na 5 maanden zijn deze weggetrokken.

Mijn tepelhoven zijn donkerder geworden en in omvang toegenomen en iets gezwollen.

Mijn tepels zelf zijn niet groter geworden, maar wel harder.

Wanneer ik het koud heb zie je de gehele tepel harder worden en naar buiten komen.

Sinds een maand draag ik dagelijks een bh (80A) uit de basisserie van Esprit, dit is een lycra bh zonder beugel (is beter voor beginnende borsten).

Voor de rest van mijn figuur ben ik iets in omvang toegenomen op de heupen en is mijn haargroei op mijn armen en benen minder donker geworden. Ik krijg de indruk dat mijn hoofdhaar minder uitvalt dan vroeger.

Emotioneel ben ik iets gevoeliger geworden, ik kijk nu bv veel meer naar familiedrama’s en waar gebeurde verhalen op televisie dan vroeger.

In het dagelijks leven heb ik zowel maatschappelijk als zakelijk nogal een opvallende functie en ben ik verplicht de mannelijke genderrol te spelen. Mijn borsten verberg ik dan door eerst (over de bh) een strak nylon truitje te dragen en daarover een ruime blouse of trui.

Ik hoop hiermee je vragen beantwoord te hebben, ander zie ik de nieuwe wel.

Groetjes Catriona

• Cynthia

Hoi Catriona,

Bedankt voor je uitgebreid en openhartig antwoord.

Natuurlijk heb ik nog veel meer vragen.

Als ik je reactie lees, ben ik jalours en een beetje bezorgd.

Dolgraag zou ik net als jij aan de hormonen willen, maar de consequenties voor het dagelijks leven houden me (nog?) tegen.

Wat is jouw motief geweest om het toch te doen en waar streef je naar?

Wil je als vrouw gaan leven op het moment dat je het niet meer verbergen kunt? Want dat zal ongetwijfeld een keer gebeuren.

En hoe ga je er mee om in de zomer (luchtige kleding) en bijvoorbeeld aan het strand of zo?

Ik ben er zelf heel onzeker over, vandaar.

En heb je gezien dat er op de site van “Transformation” een middel te koop is om grotere tepels te krijgen? Of het werkt weet ik niet.

Wordt vervolgd?

Liefs, Cynthia

• Catriona

Hoi Cynthia,

Het is geen motief geweestom het te doen, maar een drang om het te doen.

Waar het begint is wel duidelijk, maar waar het eindigt weet ik zelf ook nog niet.

In de situatie van nu wil ik niet verder dan A+ of B- grootte, gewoon omdat ik dat persoonlijk heel mooi vind. Ik vind grote borsten van C, D etc omvang persoonlijk niet mooi. Daar komt nog bij dat ik zelf vrij tenger ben en dan vind ik daar geen C-cup bij horen.

Dit is momenteel mijn gevoelswaarde, maar misschien kijk daar over een jaar wel heel anders naar. Vandaar je weet waar het begint, maar niet waar het stopt.

Als 100% vrouw gaan leven is zowel maatschappelijk als zakelijk onmogelijk. Dus je wordt steeds slimmer in het verbergen in het openbaar. Door op het strand zo normaal mogelijk te doen, valt het veel minder op, de oplettende kijker daargelaten. En met bepaalde kledingstukken T-shirt bv ontneem je de directe blik. Daarnaast als je op buikof rug lig valt het zo wie zo al veel minder op.

Middeltjes als zalfjes etc vertrouw ik niet zo. Ten eerste zijn zij peper duur en, indien zij zo goed zouden werken,waarom zijn er dan zoveel vrouwen met siliconenborsten, terwijl een zalfje een veel eenvoudiger ingreep zou zijn (afgezien van het directe resultaat bij siliconenimplataten)

Ik wil je niet motiveren over te gaan op een hormonenkuur. Dit moet zeer zorgvuldig overwegen en denk daar niet te luchtig over, desnoods in samenwerking met arts of sociaal werker. En denk erom de keuze is onomkeerbaar. Alternatieven als inlegs zijn dan goede alternatieven.

Liefs Catriona

• Rona

Cynthia,weet jij iets meer van Estrogen pleisters en waar je die kunt krijgen.

Ik ben zeer benieuwd.

Zijn er bijwerkingen,stopt de groei wanneer jij stopt,ik weet dat ik me er niet

teveel van voor moet stellen,maar het lijkt mij grandioos om kleine borsten te

hebben zonder dat je daarvoor dikker moet worden.

Maar ze moeten wel te verbergen zijn ivm.werk en sporten.

liefs Rona.

• Yessica

Hallo Catronia

Verlang er al jaren naar om met hormonen borstgroei en rondere lichaamsvormen te realiseren. Wat betaal je daar nu voor? Zoek ook iemand omgeving Rotterdam waar de bestelling afgeleverd kan worden. Wie helpt?

Liefs Yessica

• Femke

Hoi iedereen,

Gelukkig volg ik regelmatig ook alle discussies over het krijgen van borsten d.m.v. hormonen, pillen en andere middelen. Zelf ben ik nu een maand met Climactol bezig, maar daar merk ik nog niets van. Climactol is een middel voor vrouwen in de overgang en ze zijn helemaal niet duur. Of het op langere termijn iets met je doet wacht ik nog maar even af. Ik heb alle stoffen die er in zitten opgezocht en nagevraagd maar het is volledig natuurlijk en veilig om te slikken. Zodra ik iets ga merken, laat ik het meteen weten. Ik heb een tijdje geleden ook Estrafempleisters gekocht via internet (overgekocht van iemand) maar daar ben ik na twee pleisters mee gestopt omdat ik bang ben (geworden) voor de bijwerkingen. Je schijnt er bloedsomloop problemen (embolie) van te kunnen krijgen. Als Climactol en Erdic niet helpt begin ik toch mee, enig risico moet je toch (durven/kunnen) lopen. Ik heb een gesprek met de huisarts gehad, maar die wil geen hormonenkuur voorschrijven, ondanks het feit dat mijn vrouw inmiddels accoord is met hormonen. De huisarts verwijst me naar het genderinstituut in het VU maar die willen geen transgenders (mannen die man willen blijven, maar wel vrouwelijke kenmerken willen hebben zoals borsten en heupen). Daarom zit ik met een groot probleem, niemand die je wil/kan helpen. Je rolt dan bijna vanzelf de illegaliteit in, dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen. Dus eerst Erdic en Climactol maar afwachten en kijken wat die doen (misschien wel tegen beter weten in, maar als ik na drie maanden nog niks merk dan ga ik toch die pleisters maar gebruiken). Nadeel is alleen dat je die pleisters je leven lang moet blijven gebruiken, omdat er anders weer andere gezondsheidsklachten gaan ontstaan (overgangsklachten bijvoorbeeld).

Op mijn werk ben ik eigenlijk altijd een man, maar mijn collega's zien natuurlijk wel aan me dat er “iets is”. Ik heb een beetje een vrouwelijk kapsel (wel kort) maar met een kleurtje, altijd mijn wenkbrauwen keurig geëplieerd en ik heb van mezelf ook lange nagels. Dat valt op natuurlijk, dus ik denk dat niemand er echt van zal opkijken als “het” uitkomt.

De opmerkingen van je borsten “verstoppen” snap ik niet. Als je net zoals ik graag borsten wilt, dan ben je er toch trots op? Ik zou ze dan graag willen laten zien! Dat moet als man toch wel kunnen dat je eens een leuk truitje of shirtje aantrekt waarin je je borsten ziet zitten? In het weekend draag ik (als man) heel vaak mijn BH met protheses erin. Ik loop er dan trots mee rond, en wat mij betreft mag iedereen het zien. En dat “iedereen” dat gek vindt? Dat valt best mee, juist vrouwen vinden het leuk en maken er wel eens opmerkingen over. Mannen keuren het meestal af, maar zeggen er niks van. De meeste positieve reacties komen juist van vrouwen. Ze vinden het leuk, ze zien je eerder als een “gelijke” en vaak krijg ik de vraag waarom ik make up gebruik. Dat doe ik wel, als ik me helemaal omkleed tot vrouw, maar een man met make up op vind ik gewoon niet mooi staan (kwestie van smaak).

Overigens doet het me hardstikke goed om te lezen dat er nog veel meer mannen zijn met “dit probleem”. Is het wel een probleem eigenlijk? Nee dat voelt bij niet zo, alhoewel ik er wel (bijna) alles voor over zou hebben als er wat meer vrouwelijk uit zou kunnen zien. Ik hoef dan echt niet alle dagen als vrouw gekleed te zijn (daar zal het toch wel van komen denk ik) maar het gevoel dat je ook een beetje vrouw bent is gewoon hardstikke lekker. Het maakt mij zekerder (ik kom als vrouw veel zekerder over dan als man) en ik durf als vrouw meer mezelf te zijn.

Nou nog twee maanden wachten en dan weet ik het resultaat van Erdic en Climactol. Of ik dan met echte hormonen begin zie ik tegen die tijd wel, maar als er echt niks anders opzit doe ik het denk ik toch.

Zodra ik wat veranderingen merk, zet ik meteen op het prikbord.

groetjes van Femke/Robin