Hij heeft me zijn geheim verteld

• Lizz

Hoi,

mij vriend heeft me sinds kort verteld dat hij travestiet is. Ik kan het wel accepteren maar ik vind het toch heel moeilijk om ermee om te gaan. Graag wil ik in contact komen met hetero jongens die de zelfde gevoelens als hem hebben. Waarom? Wat is jullie verklaring waarom jullie graag als vrouw uitgaan? Vertel me alsjeblieft waarom jullie vrouw willen zijn en wat jullie erbij voelen.

Hopelijk kunnen jullie mij geruststellen en kan ik het binnenkort helemaal begrijpen en accepteren. Alvast bedankt voor jullie reactie!

• dum

als hij zo eerlijk tegen je is geweest accepteer dat van hem hij heeft het verteld .of hij er ver iets mee gaat doen.??????maar er zijn meer stellen waarvan de man tv is en het leven gaat gewoon door.en hoe iemand zich voelt of is zit tussen de oren en daar valt niet veel aan te doen.en in de regel zijn tv.s lievere mannen dan de normale hetro,s

• Marjan-TV

Hoi Lizz,

Ja, voor veel vrouwen is het best schrikken, als ze horen dat hun man/vriend er een geheim leven als tv op nahoudt. Toch is het een verschijnsel dat heel veel voorkomt, in allerlei vormen, vooral die waarbij hij (al zij niet thuis is) zich gauw in lingerie of een rokje hult en zich dan heerlijk opgewonden voelt. Het eerste wat je moet begrijpen is dat het gevoel dat de tv heeft, heel sterk is. Het voelt als een dwingende hartstocht, waar je bijna geen weerstand aan kunt bieden. Wellicht dat je de transformatie soms noodgedwongen wat langer kunt uitstellen, maar na verloop van tijd MOET je er toch weer aan toegeven, dan wordt de spanning te groot. Dan MOET je gewoon weer even een jurk voelen of een bh'tje of nylons. Voor veel mannen geeft het ook een kick om zichzelf als vrouw gekleed in de spiegel te zien. Het belangrijkste gevoel dat je als tv hebt is een gevoel van diepe ontspanning. Er komt een soort rust over je, een rust die je op geen andere manier kunt vinden, alleen maar door je als vrouw te kleden. En het werkt heel verslavend. Als je ŽŽn keer gevoeld hebt hoe lekker het is om vrouwenkleren te dragen, dan wil je het vaker. En uitgebreider. En langer. Tot het zover is dat je wel dag en nacht in je vrouwelijke outfit zou willen zijn. Bovendien is het zo dat vrouwenkleding over het algemeen veel mooier en gevarieerder is dan altijd maar weer datzelfde grijze pak of die eeuwige spijkerbroek. Voor beginnende tv's is het een sensatie om te ontdekken hoeveel er wel niet mogelijk is met vrouwenkleren en lingerie. Dus ook het experimenteren is een belangrijke factor. De volgende stap in de ontwikkeling is het gebruik van make-up, het lakken van de (teen)nagels en dergelijke. Daarna volgt de aanschaf van een pruik en schoenen in de juiste maat en voilˆ: als je dan in de spiegel kijkt zie je iemand die bijna niet van een echte vrouw is te onderscheiden. De transformatie is voltooid! Je hoeft maar even over het internet te surfen om te ontdekken dat travestie enorm leeft. Heel veel mannen zijn er in het geheim mee bezig en steeds meer komen er openlijk voor uit. De communities en clubs voor travestieten groeien sterk en wie wil kan bijna elke avond wel naar een TV-Party.

Je zegt dat je “gerustgesteld” wilt worden? Wat bedoel je daarmee? Waarover ben je ongerust? Ben je bang dat hij meer voor zijn travestie zal kiezen en minder voor jou? Dat hoeft niet zo te zijn, hoor. Het moet mogelijk zijn om zijn tv-gevoelens in jullie relatie te integreren, alleen dat vergt heel veel praten, veel begrip en bovenal: het openstaan voor iets nieuws. Het idee dat je voortaan een vriend EN een vriendin kunt hebben is nieuw. Ineens heb je TWEE partners! Een alledaagse man die overdag op kantoor zit en braaf doet wat-ie moet doen EN een nieuwe tv-vriendin, die jij nog niet kent. Is het niet vooral die onbekendheid, die vreemdheid die jou zo bezorgd maakt? Wil je HAAR niet beter leren kennen? Wil je niet weten wie de vrouw in je man is? Ik zou eens met HAAR praten, als ik jou was. Vraag haar rechtstreeks wat ze voelt, dan heb je het advies van anderen ook niet meer nodig. Wat ik ervan vindt is toch lang niet zo belangrijk als wat je eigen vriend er van vindt?

Praat met hem, accepteer wat hij voelt, en sluit vriendschap met je nieuwe vriendin.

Alle liefs,

Marjan.

• claudiaxxx

hoi Marjan

wat heb je dat treffend en mooi geschreven, juist dat gevoel heb ik ook; heerlijk ontspannen en een fijn gevoel, niks geen toestanden, het gaat mij niet speciaal om dat ene moment maar gewoon het gevoel dat je van binnenvoelt, je accepteert het en voelt je heerlijk. Zelf durf ik er met mijn vrouw niet over te praten maar het idee als zij dat zou accepteren lijkt mij werelds. Het idee van: Het voelt als een dwingende hartstocht, waar je bijna geen weerstand aan kunt bieden. juis dat heb ik ook. Je schrijft: “Er komt een soort rust over je, een rust die je op geen andere manier kunt vinden, alleen maar door je als vrouw te kleden. En het werkt heel verslavend. Als je ŽŽn keer gevoeld hebt hoe lekker het is om vrouwenkleren te dragen, dan wil je het vaker. En uitgebreider. En langer. Tot het zover is dat je wel dag en nacht in je vrouwelijke outfit zou willen zijn. ” mooier kun je het niet zeggen. Bedankt dat je mij het met deze woorden zoveel kracht geeft . . .

liefs Claudia xxx

ps. zie ook elders op dit prikbord: “Hoe vertel ik het ?”

• Marjan-TV

Hoi Claudia,

Dank voor je lieve reactie. Ja, wat is het toch jammer, eigenlijk, dat er zo geworsteld wordt met iets dat in principe zo mooi en onschuldig is. Ik hoop echt dat we een manier zullen vinden om travestie in onze relaties bespreekbaar te maken, zodat al die vervelende schuldgevoelens kunnen verdwijnen. Ja, ik heb de discussie “hoe vertel ik het?” gevolgd. En ik denk dat we elkaar, via dit prikbord, kunnen helpen om onze tv-gevoelens met anderen te delen. En wie weet komt dan het moment waarop ook vrouw/vriendin onze gevoelens kan accepteren.

Alle liefs,

Marjan.

• Lizz

Lieve Marjan

Dank je wel voor je mooie reactie. Ik kan me steeds meer inleven hoe jullie over de transformatie denken. Ik heb met HEM erover gesproken en besloten dat ik HAAR beter wil leren kennen. Dit ga ik doen door te helpen met de transformatie, ik ben namelijk visagiste, dus het ligt wel een beetje in mijn straatje. Ook ga ik binnenkort mee naar een TV party, zelf ben ik dan ook niet te herkennen. Ik denk dat dit de beste manier voor mij is om me erin te verplaatsen.

Liefs Lizz